A legjobb emésztést segítő ételek. Támogasd az egészséged megfelelő táplálkozással!

2019.01.25. 14:14 Medibon

A legjobb emésztést segítő ételek. Támogasd az egészséged megfelelő táplálkozással!

Az olyan emésztési problémák, mint az irritábilis bélszindróma, a gyomorégés, a gyomorfekély, a reflux, a laktóz- és gluténérzékenység egyre többek napjait keserítik meg. Ennek ellenére mégis nehezen állunk ellen a később kínokat okozó falatoknak. Ha egyre gyakrabban fáj a gyomrod, puffadsz, émelyegsz, akkor a cikkünkben összegyűjtött tanácsok segíthetnek elejét venni a problémáknak.

Miért olyan fontos a jó emésztés?

Emésztésünk komplett rendszer, ami több szerv összehangolt működését jelenti. Ezek részt vesznek az elfogyasztott tápanyagok feldolgozásában, szállításában. A bélben lévő baktériumok kritikus szerepet játszanak az egészséges emésztés fenntartásában.

A szervezetünk a sejtek működéséhez, növekedéséhez, a testünk energiájához a táplálékot használja fel, így az egészséges emésztés lehetővé teszi a szervezet számára, hogy optimálisan működhessen és egészséges maradjon.

Összegyűjtöttünk néhány jó tippet, annak érdekében, hogy egy kis odafigyeléssel kiegyensúlyozottabban működhessen az emésztésed és jobban érezhesd magad a bőrödben. 

Fortélyok a jobb emésztésért

Alacsony fruktóz tartalmú ételek

A puffadásra hajlamosak számára problémát jelenthet a gyümölcsökből és más élelmiszerekből származó túl sok fruktóz, ezért érdemes alacsony fruktóz-tartalmú élelmiszereket fogyasztani.

Tudtad?

A fruktóz nem mindig szívódik fel teljesen a vékonybélben, így a felesleg a vastagbélbe jut, ahol táplálja a bélbaktériumokat és az erjedést, ami olyan kellemetlen tünetekkel jár, mint a puffadás, székrekedés vagy épp hasmenés. Az alacsony fruktóz tartalmú ételek választása nagyszerű módja annak, hogy minden fontos vitamin és tápanyag felszívódjon anélkül, hogy zavart okozna a bélben.

Az alábbi zöldségek, gyümölcsök alacsony fruktóz-tartalmuknál fogva bátran fogyaszthatók: 

  • sárgabarack
  • avokádó
  • cékla
  • brokkoli
  • karfiol
  • grapefruit
  • rebarbara

Gyömbér

A gyömbér régóta fontos szerepet játszik az emésztés támogatásában. A hagyományos gyógyászatban a gáz csökkentésére és a béltraktus megnyugtatására szolgál, ezért természetes hányinger csillapítóként alkalmazva is hatásos megoldás a fogyasztása.

Emellet gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik, így krónikus fájdalommal járó betegek számára hasznos táplálék, például artritisz esetén.

  • Próbáld ki!
  • Tegyél friss gyömbért salátába, keverd sült krumplihoz, levesbe vagy smoothie-ba, de desszertek ízesítéséhez vagy teaként fogyasztva is hatásos.

Papaya

A papaya számos vitaminban és tápanyagban gazdag , magas víz- és rosttartalmú gyümölcs, ami támogatja az emésztést.

Tudtad?

A papaya 100 g-os adagja több C-vitamint tartalmaz, mint az azonos mennyiségű narancs - a javasolt napi bevitel 103% -át. A papayák papainot, egy proteáz enzimet tartalmaznak, amely hasonlóan működik a pepszinnel (gyomornedvünkkel). Lebontja a fehérjéket az emésztőrendszerünkben, elősegítve ezáltal az emésztést. 

  • Próbáld ki!
  • Készíts trópusi gyümölcssalátát, vagy adj papayát a smoothie-hoz.

Sötét leveles zöldségek

A kelkáposzta, a spenót olyan fontos tápanyagok forrásai, mint a vas, kalcium és kálium. Néhány sötét leveles zöldség rostjai prebiotikumokként működnek, amelyek segítenek a jó bélbaktériumok táplálásában.  

  • Próbáld ki!
  • A levesekhez, pörköltekhez, turmixokhoz, salátákhoz és tésztaételekhez adj leveles zöldségeket.

Forrás: alive.com

Ha érdekelnek a kedvezményes egészségügyi ajánlataink, kattints IDE, és görgess lefelé.

Hozzászólások

Figyelmedbe ajánljuk!

Pajzsmirigy ultrahangos vizsgálat lelettel, konzultációval az Ultrahang Magyarországnál
Térdízületi ultrahang vizsgálat lelettel, konzultációval az Ultrahang Magyarországnál
Nyaki lágyrészek komplex UH vizsgálata lelettel, konzultációval az Ultrahang Magyarországnál